حمیدرضا طغیانی خوراسگانی

کارشناس تغذیه


دریافت نوبت از منشی

ساعات پذیریش

نشانی ایمیل

برگزاري كلاس اآموزش تغذي

نمیخوام چاق باشم قسمت سوم

گروه نان و غلات :
در این گروه انواع نان و ماکارونی و برنج و گندم و جو و...قرار دارد.این گروه به نام های کربوهیدرات یا قند هم شناخته میشوند.در نوعی تقسیم بندی این گروهها به دو قسمت غلات کامل (یعنی سبوسدار) و ساده یا تصفیه شده تقسیم بندی می شوند.در گروه غلات سبوسدار نان های سبوسدار مثل سنگک و برنج های سبوسدار (برنج قهوه ای...)قرار میگیرد .در گروه کربوهیدرات ساده :انواع نان وماکارونی و برنج سفید و قند و شکرو مربا و آرد گندم وهرآنچه از آن تهیه می شودو...

در این گروه توصیه می شود که غلات به صورت کامل(سبوسدار) مصرف شود و تا حد امکان مصرف قند های ساده را کاهش دهید.فواید غلات کامل: حاوی فیبر و ویتامین های گروه ب و ویتامین ای و... می باشد که می تواند در کنترل وزن ،قند،فشار و چربی خون بالا موثر باشد.همچنین ویتامین های موجود در آن ها میتواند در متابولیسم کلی بدن بویژه اعصاب و خلق و خوو هضم وجذب مواد غذایی نقش دارد

به یاد داشته باشید که مصرف زیاد قندهای ساده علاوه بر اضافه وزن می تواند مشکلاتی از قبیل اختلال قند خون و بالارفتن آن،چاقی شکمی،مشکلات گوارشی و سرطانها به دنبال داشته باشد.بنابراین اگر به فکر سلامتی خود و به دنبال کاهش وزن هستید توصیه می شود از این پس غلات خود را به صورت غلات کامل یا ترکیب با سبزیجات یا حبوبات (به صورت سبزی پلو یا عدس پلو و...)مصرف نمایید.

گروه سبزیجات
این گروه کالری زیادی ندارند و مصرف این گروه در کنار تمام وعده های غذایی و میانوعده ها توصیه می شوند.میزان توصیه شده 3-5 واحد در روز می باشداما با توجه به این نکته که کالری کمی دارند مصرف آزاد انها توصیه می شود. این گروه حاوی فیبر زیاد و انواع ویتامین ها و املاح می باشند و بنابراین برای تامین مواد مغذی بدن بسیار ضروری هستند.

1 واحد از این گروه به این صورت می باشد :
2 خیارکوچک= 2گوجه کوچک= 1عددکدو= 1 لیوان سبزی برگی مثل کاهو= نصف لیوان سبزیجات پخته و...
نکته ی قابل توجه دیگر این است که حتما قبل از مصرف به خوبی شستوشو دهید.( در ادامه به توضیح این موضوع می پردازیم )
ادامه دارد.....


آدرس مطب : 1
تلفن : 1 - 1

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوالات پزشکینمیخوام چاق باشم قسمت سوبا پوکی استخوان مقابله کخواص سبزیجات خاصصفحه اصلینمیخوام چاق باشم قسمت دونمیخوام چاق باشم قسمت اوبا پوکی استخوان مقابله کمقالاتویتامین ب 12چرا وزنم کم نمیشه؟دریافت مازاد مکملهانقش تغذیه در پیشگیری از خطر قرصهاي لاغريجدول مقدار سدیم .پتاسیم.فتغذیه در بیماری نقرستغذیه و سرطانتعریف و علایم افزایش فشاتداخل غذا و دارو 2سایتهای دیگرتداخل دارو با کلسیمپیامهای کاربرانتداخل دارو و غذااساسنامه انجمن حمایت از گوجه فرنگی ـ 1تغذیه در ورزشکارانگوجه فرنگي ـ 2سوالات همایش شهر چمگردانتغذیه و فشارخونکارگاه آموزش شهر خوانسارارزش غذائیتاثیر مصرف مغز دانه ها برچای را تنها نیم ساعت پس ابیش فعالی و تغذیه