رژیم شماره یک

نکته مهم

اطلاعات بیمار

صبحانه

میان وعده صبح

ناهار

میان وعده عصر

شام

میان وعده پس از شام

توصیه های اختصاصی

این رژیم بر اساس فردی و شرایط فعلی ایشان نوشته شده و برای عموم و شرایط مشابه قابل استفاده نیست، لطفا از توصیه این رژیم برای افراد در حالت های مشابه خودداری نمایید.
سن بارداری= هفته ۲۱ ام
قد= ۱۶۰ سانتی متر
وزن قبل از بارداری= ۷۷ کیلوگرم
وزن فعلی=۸۸ کیوگرم
قند خون ناشتا = ۱۳۲
قند خون دو ساعت پس از غذا: ۱۶۸

هر ۱ واحد میوه برابر است با :

۲ عدد انجیر تازه متوسط

۱ لیوان توتفرنگی تازه

نصف عدد گلابی متوسط(۱۲۰ گرم)

۱۲ عدد آلبالو یا گیلاس تازه

۱ عدد هلو متوسط

۱ عدد سیب متوسط

۱ لیوان خرد شده هندوانه، گرمک، طالبی یا خربزه



۱ واحد مغزیجات برابر است با:

۶ عدد بادام

۲ عدد گردو

۵ عدد فندق

۱۵ عدد پسته

۱ قاشق غذاخوری مغز تخمه آفتابگردان یا کدو


*از مصرف مغزهای بو داده شده در نمک خودداری نمایید و از نوع بدون نمک آن استفاده نمایید.
هر ۱ واحد میوه برابر است با :

۲ عدد انجیر تازه متوسط

۱ لیوان توتفرنگی تازه

نصف عدد گلابی متوسط(۱۲۰ گرم)

۱۲ عدد آلبالو یا گیلاس تازه

۱ عدد هلو متوسط

۱ عدد سیب متوسط

۱ لیوان خرد شده هندوانه، گرمک، طالبی یا خربزه
هر ۱ واحد میوه برابر است با :


۲ عدد انجیر تازه متوسط


۱ لیوان توتفرنگی تازه


نصف عدد گلابی متوسط(۱۲۰ گرم)


۱۲ عدد آلبالو یا گیلاس تازه


۱ عدد هلو متوسط


۱ عدد سیب متوسط


۱ لیوان خرد شده هندوانه، گرمک، طالبی یا خربزه
بدون هماهنگی با متخصص تغذیه از جابه جا کردن وعده های غذایی مختلف پرهیز نمایید زیرا قند خون دچار نوسان می گردد.

همواره یک منبع قند ساده مثل آبنبات همراه داشته باشید تا در صورت افت قند خون مصرف نمایید.

از مصرف روغن ها و چربی های جامد پرهیز نمایید؛ جهت پخت و پز از روغن های گیاهی مایع استفاده کنید و بهترین روغن در این زمینه روغن کلزا می باشد.

از لبنیات کم چرب استفاده گردد.

از انواع پنیر های بدون نمک استفاده کنید. در صورت مصرف پنیر های معمولی، پنیر از شب قبل در آب گذاشته شود تا نمک آن گرفته شود و قبل از مصرف نیز با آب شسته شود.

از قرار دادن نمکدان در سفره پرهیز نمایید؛ میزان نمک غذا در حد متعادل باشد؛ از مصرف غذاهای شور مثل خیار شور، ترشی، غذاهای نمک سود، غذاهای دودی، رب و سس گوجه فرنگی، غذاهای آماده، غذاهای کنسرو شده، چیپس، پفک، انواع مغزهای شور، سوسیس و کالباس، زیتون پرورده، دوغ های موجود در بازار و به طور کلی هر غذای آماده ای که در تهیه آن نمک بکار رفته است، پرهیز کنید.

بهتر است از انواع سبوسدار نان و غلات استفاده کنید.

از مصرف داروهای گیاهی مثل شیرین بیان، جینسینگ و .. در دوران بارداری بدون تجویز پزشک پرهیز نمایید.

از استرس و اضطراب تا حد امکان در دوره بارداری پرهیز کنید.

از مصرف سیگار، الکل و مواد مخدر جدا پرهیز کنید.

با مشورت پزشک فعالیت بدنی سبک همانند پیاده روی جهت حفظ سلامت و تسهیل زایمان به صورت روزانه انجام دهید.

روزانه ۸-۶ لیوان مایعات مصرف کنید.


تمامی حقوق این سایت متعلق به